Alla inlägg den 27 mars 2012

Av Tom Larsson - 27 mars 2012 11:20

Sådärja, då har man varit ute och provat på vattnen lite=) Fick tyvärr inte ett napp men fick vackert väder och trevligt sällskap=)

Jag, Andreas hans dotter Junia och styvsonen Mattias åkte ut i Lördags em för att testa vattnen i Dalkarlshytteån i Lindesberg, på första platsen vi stannade  

var det inte ett liv, men jag fick mig en sur påminnelse att jag inte bytt lina:/ Ställde mig i position och kastade för kung och fosterland........ SNAAAP linan gick av och min fina 20g spinnare beskrev en vacker bana ut över vattnet.... tyvärr utan lina efter sig.........

Men efter lite svordomar och knök var jag på banan igen  

I bakgrunden ser ni Mattis och Junia=)


Efter kast på kast och lite kaffe bestämde vi oss att byta ställe    

Här visade det sig att det fanns mört och även några aborrpinnar, men vi fick inte upp någonting. Junias flöte dök dock gång på gång och jag hade småabborre som följde min spinnare till strandkanten=)


Jag hade en underbar lördag i solen och i fiskets tecken även om det inte blev någon fångst=) Hoppas ni hade detsamma=)


Stort tack till Andreas Svensson som fotograferat och även är en värdefull källa till kritik=)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards